Tinder wil groene vlaggen in plaats van rode
Veiligheidsinstructies focussen vaak voornamelijk op het herkennen van gevaar.
Echter, datingplatform Tinder pakt het op een geheel andere manier aan: het bedrijf lanceerde afgelopen week de campagne ‘Green Flags Only’.
Hiermee wil de nummer #1-datingapp laten zien welke tools er zijn die gebruikers een veilig gevoel geven.
De nieuwe campagne is primair gericht op Generatie Z (18 tot 25-jarige gebruikers), aangezien deze groep de helft van de gebruikers vormt.
De behoefte aan authenticiteit onder deze groep is groot: met deze campagne geeft Tinder de optie om sneller uit te vinden of het de moeite waard is om af te spreken.
57% van de Gen Z gebruikers wil hun match op een dieper niveau leren kennen en 48% gaf aan meer videochats en gesprekken te willen hebben vóór de eerste ontmoeting.
Behoud van controle onder Tindergebruikers
Met meerdere video’s in deze campagne wil Tinder laten zien welke praktische functies er zijn binnen de app om ervoor te zorgen dat gebruikers de controle blijven behouden:
- Fotoverificatie – De nummer #1-functie om nepprofielen buiten te deur te houden: gebruikers worden aangemoedigd een controle te doen met hun eigen gezicht. Het is niet verplicht, maar gebruikers die het wel doen worden beloond met een hogere kans op een like. Deze functie lijkt een duidelijk antwoord op de roep om authenticiteit van de doelgroep.
- Blokkeren van bepaalde contacten – Dit lijkt voor zich te spreken, maar Tinder geeft aan dat het ook werkt bij contacten die Tinder nog niet gedownload hebben. Deze zullen dan niet verschijnen als potentiële match. Toch handig om een ongemakkelijke confrontatie met een ex te vermijden.
- Video chat – Verificatie dat het om een echte match gaat en een directe test of er een klik is, zijn de voornaamste redenen voor de introductie van deze functie. Bovendien, er kan gevideochat worden zonder dat er persoonsgegevens hoeven worden gegeven.
De campagne loopt de komende vier weken in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Op YouTube, TikTok, Snap, Instagram en Pinterest wordt het onder de aandacht gebracht.
Of de campagne ook in Nederland te zien zal zijn, is nog niet bekend.
Tinder zet veiligheid op één
De campagne past in een bredere lijn van aanpassingen en veranderingen binnen Tinder op het gebied van veiligheid.
De afgelopen 2 jaar heeft het bedrijf 14 veiligheidsfuncties geïntroduceerd, waarvan de verbeterde meldfunctie van misbruik de recentste update is.
Stop met moeizame gesprekken
en pijnlijke afwijzingen
Mijn gratis Transformatie pakket maakt van jou een versier-koning.
- 5 Stappen waarmee je altijd succesvol aanspreekt
En mijn 7 meest succesvolle openingszinnen - 3 Gesprekstechnieken waarmee je nooit meer saaie gesprekken hebt
Plus 12 kant en klare zinnen om het gesprek epic te maken - 25 Whatsapp en Tindertips die ik zelf gebruik in elk gesprek
En de 10 blunders die bijna elke man maakt bij het texten - Het #1 geheim van de seksueel aantrekkelijke man
En de 4 leugens die vrouwen je vertellen over wat ze willen - Friendzone Houdini
De 3 sleutels om in 5 dagen uit de friendzone te ontsnappen en er nooit meer in te komen
Over de auteur

Daan de Ram is hoofdcoach van AttractionGym en schrijver van het boek Het Geheim Van Aantrekkingskracht. Al 10 jaar coacht hij mannen om meer succes met vrouwen en relaties te krijgen. Naast trainingen heeft hij ook diverse online cursussen ontwikkeld waarmee je aan je versier- en datevaardigheden kan werken.
Voor nog veel meer tips, bekijk ook eens deze artikelen:
The Tinder Swindler: Netflix docu schaduwzijde van datingapps
Tinder verbetert haar meldfunctie van misbruik voor gebruikers
Tinder kondigt aan: Premium prijzen gelijk voor iedereen
Tinder Blind Date brengt terug het daten vóór de smartphone
Hoe nuttig vond je dit artikel?
Training kalender
Attraction Bootcamp

Attraction Bootcamp (Daytime only)

Attraction Bootcamp

Attraction Bootcamp

Summerbootcamp

Summerbootcamp

Infield Workshop

Reacties
Plaats een Reactie