Peacocking? 5 simpele tips om meteen op te vallen bij vrouwen

22 Mar 2018, door datingcoach Daan de Ram in Vrouwen versieren

Iemand vroeg eens aan Jack Nicholson: “Why do you always wear sunglasses?”

Hij antwoordde dit:

Dit is het principe waarop ‘peacocking’ is gebaseerd. Peacocken is het dragen van opvallende kleren met als reden meer aandacht krijgen van vrouwen.

Toch is peacocken vaak niet effectief. Het is beroemd geworden door The Game van Neil Straus en veel van de pickup-artists uit dit boek zagen er redelijk belachelijk uit.

Daarom ga ik je leren op een nuchtere manier te laten peacocken. Zodat je wél opvalt, zonder jezelf voor schut te zetten.

In dit artikel ga ik je leren:

Heb je trouwens mijn gratis rapport al gezien met 25 kant-en-klare berichtjes voor op Whatsapp of Tinder?

Het zijn mijn beste zinnen om haar wild aangetrokken tot je te maken. Ze werken trouwens ook grandioos op dates ;) Download mijn 25 kant-en-klare berichtjes

Het #1 principe voor slimmer peacocken dan een pauw

Het probleem bij veel mannen is dat ze gaan peacocken op feestjes waar het niet gepast is.

Dit moet je begrijpen:

Het concept is bedacht in LA. Dit is dé stad in Amerika van beroemdheden en excentrieke figuren. Als je in LA je kleed als een illusionist dan valt dat op, maar het contrast met de rest van de omgeving is niet eens zó gigantisch groot.

Stel dat je nu hetzelfde kleed in een barretje ergens in Zwolle of Aalst…

Dan is het contrast ZO gigantisch, dat je jezelf alleen maar kneiterhard voor schut zet. Geen enkele vrouw zal met je willen praten omdat je té erg de spotlight op jezelf hebt gezet.

Het volgende principe wil je dus meenemen:

Het contrast-principe.

Juist peacocken komt door de juiste hoeveelheid contrast te creëren.

Je wilt méér opvallen dan de rest, zonder dat je niet meer thuis hoort in de omgeving.

Er is een feestje in Amsterdam waar ik op 10x uitgaan 8 vrouwen in bed had gekregen. Dit feestje was in een circustent, en altijd waren er acts aanwezig. Denk aan mensen op stelten, bellenblazers, vuurspuwers…

Wat ik dus deed, was me kleden in een mooie zachte badjas met de hoed van de circusdirecteur. Vrouwen dacht altijd dat ik daar werkte als act.

En zoals je weet: de barman, de portier, en de eigenaar…

…hebben de hoogste status van de club.

Nu zei ik nooit dat ik daar werkte. Liegen is voor sukkels en het werkt niet eens.

Maar het was vrij gemakkelijk om daar vrouwen te zoenen. Eén keer deed ik een wedstrijd met een maat (die in dezelfde outfit gekleed ging), wie de meeste vrouwen kon zoenen.

Die avond zoende ik 11 vrouwen, en hij 14 (basterd).

DAAR werkte die gekke outfit, omdat het een super los feestje was.

Maar hoe peacock je dan in een gewonere kroeg?

Hoe je voorkomt dat je jezelf voorschut zet

Het is vrijdagavond, ongeveer een decennia geleden.

Ik wacht op mijn maat in het centrum van Utrecht.

Het is regenachtig, maar ben klaar om de kroeg in te gaan.

Ik draag de kledij die ik altijd draag wanneer ik uitga: bruine sneakers, spijkerbroek, en een basic blauw shirt van de H&M.

Niet te veel opvallen, is mijn motto.

“Ik ben toch gewoon een normale jongen.”

Later kwam ik erachter dat in deze gedachte een dodelijk groot probleem verstopt zat.

Wat haat ik het wanneer ik ergens binnenwandel, en ik krijg de blik.

Je kent het wel: het gevoel hebben dat je wordt bekeken.

Dat verstikkende, knijpende gevoel in je maag.

Je vraagt je af: vinden ze me leuk, vinden ze me niet leuk…

Lachen ze me uit?

Een gevoel dat onderaan mijn wanted-lijstje staat.

Gewoon basic kledij dragen is de oplossing.

Ik staat voor me uit, de menigte in.

Er zijn een honderdtal mensen voor me, schat ik. Iedereen ziet er hetzelfde uit, ik zie enkel de kleuren blauw en grijs… al zie ik wel al enkele leuke chicks.

Ineens zie ik iets roods verschijnen.

Het is mijn maat, hij draagt een excentriek bloedrood glanzend overhemd.

Ik grap meteen over het shirt, stiekem ben ik gewoon te onzeker om het zelf te dragen.

Met zo een overhemd val je nooit in de smaak bij de dames, grap ik nog.

How wrong could I be.

We zijn 2 minuten binnen in de kroeg…

We gaan richting de dansvloer.

Ik loop voorop, maar mijn maat is ineens weg.

Ik kijk achter me…

Ik kon mijn ogen niet geloven.

Hij staat midden in een groep van 5 vrouwen… 1 voor 1 gefascineerd door zijn hemd.

Ik stond erbij en keek ernaar. Letterlijk.

Voor een paar seconden toch.

Het waren bloedmooie dames, uiteraard ga ik kennis maken.

En zo nieuwsgierig als ik ben, stel ik ze meteen de vraag…

Wat is er nu zo fascinerend aan dat hemd?

De kracht van rood

Net zoals wanneer een stier in de arena een rode vlag ziet en er meteen naartoe rent, worden vrouwen aangetrokken tot de kleur rood.

Volgens onderzoek is het namelijk bewezen dat de kleur rood enorm aantrekkelijk is voor het vrouwelijke geslacht.

Mijn maat doet in principe hetzelfde als Jack Nicholson: iets dragen wat de meerderheid van de mannen niet draagt.

Of beter gezegd: niet durft dragen.

Ook dit is een vorm van peacocking. Maar niet veel mannen durven dit…

Het knijpend gevoel van niet willen opvallen, is namelijk niet iets wat enkel jij en ik ervaren…

Maar wat door het grotendeel van mannen wordt ervaren.

Maar wat ze vergeten, is doordat ze zichzelf niet helemaal durven uiten, ze zich ook niet onderscheiden van de menigte.

Hoe verwacht je dat vrouwen je zien staan, als je er net hetzelfde uitziet als de rest?

Een felgekleurd shirt is al iets wat weinig mannen durven dragen, laat staan een opvallend accessoire…

Kijk naar het filmfestival van Cannes.

Iedereen ziet er piekfijn uit, met de kosten aan kledij die daar worden gemaakt kan je gemakkelijk een maand lang voedsel voorzien voor de kindjes in Zimbabwe.

Iedereen doet zijn best te peacocken, slechts weinigen lukt het.

1 iemand die er toch steeds in slaagt.

Als je vrouwen vraagt wat ze van hem vinden reageren ze meestal met een glimlachend, nieuwsgierig knikje: “Hmm, er is iets met hem. Hij is zo mysterieus, zo cool, zo suave…”

Wie is deze persoon en wat maakt hem zo speciaal?

Hoe komt dat hij zo mysterieus over komt?

En hoe komt het dat tussen al die filmsterren omringd in luxe, hij zichzelf toch steeds weet te onderscheiden?

De man in kwestie is Johnny Depp.

En net zoals mijn maat met het glanzende rode shirt, onderscheidt hij zichzelf door bepaalde uiterlijke eigenschappen.

Kijk maar eens naar het volgende filmpje, en let erop hoe hij opvalt tussen de hele menigte vol supersterren.

Peacocken: de ‘waarom’ is altijd sterker dan de ‘wat’

Het grote probleem met peacocken, is dat mannen de volgende deal met de duivel proberen te maken:

Ze proberen interessant te doen met spullen.

In plaats van interessant te zijn met hun persoonlijkheid.

Denk aan dat irritante rijke jongetje dat altijd buiten kwam spelen met zijn nieuwe radio-control helikopter of monstertruc. Je kan aandacht misschien eventjes kopen, maar het maakt je geen charismatisch persoon.

Zodra het ‘nieuwe’ weg is, blijft een leeg persoon achter.

Het volgende verhaal zal dit glashelder voor je maken, zodat je dit slim kan gaan toepassen.

Eén keer kwam ik een kerel tegen in Kathmandu aan de bar. Ik raak met hem aan de praat en wat blijkt:

Hij heeft met Anapurna beklommen. Dit zegt je misschien niets, maar volgens onderzoek heeft deze berg een DEATHRATE van 34%. Dat betekent dat per 100 man die de berg gaan beklimmen, er slechts 66 terugkeren.

Nu zou ik je nooit aanraden om zo’n groot risico te nemen… Het is letterlijk gestoord. Na een aantal biertjes vroeg ik of hij wel eens iemand verloren had op de berg, zijn antwoord:

“Mate, I lost seven partners… this year.”

Iets te heftig om over door te praten. Daar ken ik hem niet lang genoeg voor. Hij bleek ook Everest te hebben beklommen, wat volgens hem lang niet de moeilijkste berg was.

Later zie ik 2 interessante dames en spreek ik hun aan. Om te testen hoe erg vrouwen op hem reageren, zeg ik ze dat hij Everest heeft beklommen.

Het gebeurt me zelden, maar voor zeker 10 minuten kon ik toekijken hoe ze hem interviewden. Ze vroegen hem de kleren van het lijf.

(En later gebeurde meer dan dat, naast goed klimmen kon hij me prima wingen bij het vrouwenversieren)

Laatst ging ik na een bootcamp sessie (een training waarbij ik je live coach bij het versieren van vrouwen) nog even de club in.

Ik zie een meisje, ik maak oogcontact, meteen zijn er sparkles.

We dansen zwoel tegen elkaar aan, het is aan.

Toch zie ik haar steeds achter me kijken.

Opnieuw… en opnieuw.

Wat is er aan de hand?

De dansende Keniaan

Ik kijk achter me, en denk: “Nee dat kan het niet zijn…”

Toch blijft ze hem aankijken.

Ik moest het haar gewoon vragen…

“Wat is er zo interessant aan die man?”

Ik kijk nogmaals achter me.

Een zwarte man zit te dansen alsof zijn leven ervan hangt.

Wat zouden de meeste mannen doen als ze merken dat hun meisje afgeleid is door een ander?

De meesten zouden zenuwachtig worden.

Emotioneel reageren.

En ze gaan haar proberen weg te trekken.

Als je het tegenovergestelde doet van de massa, zal je vaker succes hebben.

Dus trek ik haar mee naar de Afrikaanse dude, en dansen wat met zijn drieën.

Maar er is 1 ding waardoor mijn chick hem steeds in de gaten hield:

Hij had de raarste dansmoves van heel de club, maar tegelijkertijd was hij de meest zelfzekere kerels die ik rond me zag.

Check trouwens deze video waarin ik je laat zien hoe je de koning van de dansvloer wordt:

Als ik hem in 1 zin zou beschrijven zou het als volgt zijn:

“Ik wordt liever gehaat voor wie ik ben, dan geliefd te zijn voor wie ik niet ben.”

Omdat hij zo opvalt ga ik een praatje met hem maken…

Hij blijkt afkomstig van Kenia, komt charismatisch over, en doet waar hij zin in heeft zonder zich iets aan te trekken van de rest.

Kortom: peacocking op zijn best.

De chick nam ik wel mee naar huis… maar het was interessant wat hem zo speciaal maakte.

Het punt van de vorige 2 verhalen?

Een sterke persoonlijkheid is de meest sexy accessoire die je maar kan dragen.

Zorg dat je jezelf ontwikkelt, en zorg dat je kleding slechts een uitbreiding is van je persoonlijkheid.

Dan ontwikkel je je binnen- én buitenkant om de meest aantrekkelijke versie van jezelf te zijn.

En om je hiermee te helpen…

Heb ik speciaal het gratis Transformatiepakket voor je gemaakt.

Gebruik het in combinatie met de tips die je net geleerd hebt.

En je zult zien dat vrouwen om jouw aandacht gaan strijden.

Klik hieronder op de knop en vul je mailadres in. Dan verschijnt het Transformatiepakket direct in je mailbox.

Van je bro,

Daan de Ram

Stop met moeizame gesprekken
en pijnlijke afwijzingen

Mijn gratis Transformatie pakket maakt van jou een versier-koning.

  • 5 Stappen waarmee je altijd succesvol aanspreekt
    En mijn 7 meest succesvolle openingszinnen
  • 3 Gesprekstechnieken waarmee je nooit meer saaie gesprekken hebt
    Plus 12 kant en klare zinnen om het gesprek epic te maken
  • 25 Whatsapp en Tindertips die ik zelf gebruik in elk gesprek
    En de 10 blunders die bijna elke man maakt bij het texten
  • Het #1 geheim van de seksueel aantrekkelijke man
    En de 4 leugens die vrouwen je vertellen over wat ze willen
  • Friendzone Houdini
    De 3 sleutels om in 5 dagen uit de friendzone te ontsnappen en er nooit meer in te komen
Stuur me het Transformatie Pakket gratis!

Over de auteur

Daan de Ram

Daan de Ram is hoofdcoach van AttractionGym en schrijver van het boek Het Geheim Van Aantrekkingskracht. Al 10 jaar coacht hij mannen om meer succes met vrouwen en relaties te krijgen. Naast trainingen heeft hij ook diverse online cursussen ontwikkeld waarmee je aan je versier- en datevaardigheden kan werken.

Voor nog veel meer tips, bekijk ook eens deze artikelen:

Pijl
Pijl
Pijl7 Brute Tips om je Mannelijkheid te Vergroten: Mannelijker Worden
Pijl7 Must-Have Tips om je Non-Verbale Communicatie te Verbeteren

Hoe nuttig vond je dit artikel?

Helemaal niet nuttig Heel nuttig

Reacties

Plaats een Reactie